петък, 19 април 2013 г.

Къде са хубавите книги?

Динамични истории, непредвидими, или малко фантастични, а може би си падате по онази книга в страни на рафта дебела колкото кутия за обувки, с едър надпис "Как да бъдем щастливи". Вие ще кажете. Стоя пред едната лавица, усърдно търся, на лицето ми се чете несигурност. От 30 мин. от как влязох в тази нова, прекрасно устроена книжарница, търся. Изваждам червена подвързия с картинки на зловещи лица. Не, не, категорично не, дори не си го помисляй, тази ще я върна на мястото, днес не ми е до поредния трилър. Иронично зайче над часовник бомба, ай, в резюмето пише че е някакви се стреляли и умирали щастливо! Що за книга?! Следващата моля. Хъм... полуголи жени навели се предизвикателно над мотор. Ц-ц-ц-ц.. и това ми било книга! Следващата... "Джак Ричарт" хей, това не беше ли филм?! Стига де, дори филмите станаха книги, не думай... Следващата... "Секс без граници"... моля... боже какво хабене на хартия! ( мислено правя разбор колко ли дървета са заминали под резачката за всички издания ) Рафтовете заминават един след друг. 5 етажерки минах и никъде ни помен, ни вест, ни страница, от хубава книга. ( бас ловя че са ме запомнили в обстойния ми преглед ) Ха, най-после книга за мен, уви.... ( обърнах я и прочетох ) тази съм я чел! Ааа.. ( стискам палци ) дано е добра ( и вадя книгата до нея ) Привлече ме по безцветният вид на корицата. Заглавието е "Как да бъдем идиоти"!!! Що за глупост, кой ги пише тия безсмислици ( сумтящо си мърморя )


Откъс от прекаран ден в книжарницата.


Литературата крайно изглупя, ако мислите че не е така, то е ваше мнение. Но тъй като аз обичам да чета стойностна литература, харесвам и класиките. И креативните творби с много въображение и стилистика. То не съм въодушевен от книжната "бедност". Ок, държавата не се слави с висок стандарт, но защо наред с физическата нищета, в света се пръква и духовна нищета? Въпрос с повишена трудност!!! Всяка първа, втора и трета книга, представлява едно евтино романче, без никаква уникалност, поставено в едни цветни корици, като че е книжка за деца! Мммм... а може би тийновете и възрастните се прилъгват по-лесно ако има картинки! В допълнение, от изброените се намърдват и книги по филми! Така простотия никога не е била. Да пишат книги по филми! На место на правят филми по книги!... Като влязох в книжарницата, очите ми се напълниха с книги. А то... няма книги, етажерките са пълни с хартия в формата на книга, но без никакво интригуващо съдържание. Освен ако за вас интригуващо е да четете едни и същи неща!
!!! За война, за катаклизъм, за вампири и върколаци, за разврат, за смърт, за тайна отганизация, за секс, за убийци, за заговори и конспирации. !!! Това са книгите залели пазара! Нямам думи. Писателите им нямат грам въображение, пишат за едни и същи неща, колкото да изкарат пари от наивните хорица търсещи с какво да се разсеят от натоварения си живот.

При книгите се случва същото което и с киното.
"Синдромът на човешката ентропия"
http://winterdefirethinks.blogspot.com/2013/04/blog-post_822.html


Оригинал. Ако имате профил в аск и ви прави впечатление, или сте съгласни, или ви допада, можете да харесате от тук :  http://ask.fm/winterfire/answer/25624141919