понеделник, 22 април 2013 г.

Общество на критиката - или какво се случва когато човек забрави да бъда човек, а избива скептицизъм, комплеси и предразсъдъци.

Както знаете обичам да разнообразявам, да се вплитам в различни емоции, все пак разнообразието си е вид развлечение :) През спокойните часове, разглеждам каталозите за някой негледан филм, нещо в което да се потупя в ново "изживяване". Нали това е целта на киното? Да ни представи различни пресонажи и ситуации, като може би ако филма е изграден добре и да остави някакво добро и мъдро послание в нас :) Или да ни накара да се замислим :) Вие с каква нагласа гледате филми? АЗ ДА ВИ КАЖА, НАСТАНЯ ЛИ СЕ ПРЕД ФИЛМА, КАКЪВ ЩЕ ДА Е, ОСТАВЯМ ВСЯКАКВИ ПРЕДРАСЪДЪЦИ И ОЧАКВАНИЯ, ДАЛЕКО ОТ МЕН И ФИЛМА. И така мисля е правилно, нали? Може би ще споделите че и вие така правите. Филмът си е филм, и не бива да бъде съден, съобразен спрямо рамките на друг такъв. Вероятно всички малко или много имат какво да искат, да очакват. Обаче стрували си да се зареждаш с предварителни рамкови очаквания и да искаш да видиш точно тях? Какъв е смисъла? Нали целта на киното е да ни изненада, а не да гледаме което знаем че искаме да видим? :) Когато знаеш всичко и всичко се развива спрямо плана на твойте мисли, е като да прочетеш вече прочетена книга, или да посетиш театър, мюзикъл и то да е знаеш какво ще се случва, пособно на че сам/а си режисирала действията по свой вкус. Би било глупаво, на вас как ви се струва? :)
Ако съм предизвикал дори една нотка на замисленост в вас, то съм зарадван :) Защото сега се отправяме към провокатора на тези ми разсъждения - Zamunda.net най-вече и всички други сайтове за торенти, или коментари и статии за филми. Така... всеки път щом припаря до каталога, разтърся се из филмите за нещо което ще ми е интересно, НЕ ДАЙ СИ БОЖЕ ОТВОРЯ ОТ ЛЮБОПИСТВО ДА ПРОЧЕТА КОМЕНТАРИТЕ ПОД НЯКОЙ ОТ КАЧЕНИТЕ ФИЛМИ. Ами хора - ВЪЗМУЩАВАМ СЕ. Всички път, абсолютно всеки, е пълно с разни критикуващи и негативни коментари!!! Добре, да речем че тяхните негативности към филмите са били защото не са хубави. Ама хайде де, как пък всички филми си отнасят негативност? А и негативността не се изчерпва до филма, ако се прегледате какво се случва, хората просто се впускат в спорове! ХОРАТА ОБИЧАТ ДА СПОРЯТ, ВСЪЩНОСТ НЕ ХОРАТА, БЪЛГАРИТЕ ОБИЧАТ ДА СПОРЯТ, ДА КАПРИЗНЯЧАТ, ДА СА ВСЕ НЕДОВОЛНИ, НЕЗАДОВОЛЕНИ, НЕГАТИВИ И ДОСТА ЗЛОБНИ! То да те е срам че си българин!!! С какво право едно 91-2% от населението КРИТИКУВАТ И ОПЛЮЧВАТ ВСИЧКО, ДЕ ЩО ИМА ФИЛМ? Какво им става на тези хора?!...
Мисълта ми е, филмите са качени и всеки може безплатно да си го изтегли и гледа, това малко ли е за тях?! Не дават пари, не са спомогнали създаването на филма, но критикуват като ощетени!!! Чак е смешно :D Къде погледнете една и съща картина за филмите "боза", "боклук", "не става", "слаба ракия", дори "изгубих си времето". Хах, това е банално! :) Не им харесва, не казват нищо за филма, а просто предразсъдстват, още по-ужасно е, че от кометиралите, малцина са гледали филма, повече само са прочели инфото, видяли постера (нали сегашните български същества са повърхностни) и решават да си излеят тежката "върховна" дума върху нещо което дори не са гледали, или са гледали отгоре-отгоре. Защото не е било каквото са искали да бъде. А тия с "изгубих си времето", че като не са искали, защо са го гледали? Егати парадокса :) Изгледали са го, за да напишат че са си изгубили "безценното време" което така или иначе щяха да си изгубят, в някой порок, или друга простотия, а може би просто скука.

И ако си мислите че става дума единствено за филмите, сте в голяма грешка, българите постъпват както с филмите, така и с живота си и живота на другите. Гледат все повърхностно, критично, егоцентрично. Като че са върховни определители, но е така защото българина се чувства подценен, малък човек в света, няма самочувствие. И се стреми да изпъкне, като си придава важност, както най-често се наблюдава в интеренет. Там най-вече защото там българина не се страхува да прояви струпаните си комплекси, така както в реалността рядко я/го прави.
За българската теногръда предрасъдщина, няма никакво оправдание, освен намалялото интелектулно ниво сред населението на милата ни родина. Вечно ощетения страх да заяви воля, народ. И така българина си показва рогата навсякъде из интернет.
Много пъти съм гледал филм, критикуван от всички и на мен ми е харесвал :) В интернет критикуват няколко типа хора. Първите са, типични комплексирани лица, вторите търсят внимание, третите обичат да спорят и създават спорове. От тях преобладават тийнейджъри които винаги се правят на много знащи и имащи кино опит. А другите са някаква смесица от негативни възрастни обичащи си само времето преди 20-30 години. А най-тъпо е както казах, когато търсят сравнение на един филм с друг!... СПОРЕД МЕН ВСЯКО ЕДНО ТВОРЕНИЕ, НЕ БИВА ДА БЪДЕ СРАВНЯВАНО С ДРУГО, КИНОТО Е ИЗКУСТВО. И КАТО ИЗКУСТВО ТРЯБВА ДА СЕ ОЦЕНЯВА. НЕ БИВА ЧОВЕК ДА СЕ ЗАРЕЖДА С ОЧАКВАНИЯ, А БЕЗСТРАСТНО И С ЧИСТО СЪЗНАНИЕ, БЕЗ ПРЕДРАСЪДЪЦИ, ДА ОЦЕНИ ФИЛМА СПРЯМО САМИЯ НЕГО И СВОЙТЕ ВЪТРЕШНИ УСЕЩАНИЯ ОТ НЕГО. А НЕ СПРЯМО ДРУГ ФИЛМ, ОЧАКВАНИЯ И ТНК. Така е правилно :)
След тези мой думи, може би се очаква да се скрия зад 9 планини в 10-та :)) Затова нека ви запозная с какъв филмов опит имам. Аз съм запознат с подукцийте на кино индутрията още от 6-7 годишна възраст :) На 6 също съм гледал филми покрай родителите си, но не го броя, тогава не ги разбирах много. За годините от тогава до сега съм гледал всички карчествени, от жанровете комедия, екшън, трилър, ужас, мистерия, психо, фантастика, както и криминални. Не се ограничам до филми, гледам и сериали :) Та... де що има филми хубави все съм ги гледал, че и по няколко пъти. А като имате предивид от колко рано съм се приобщил към филмите, още когато нямаше дискове, а само касети. Би следвало да разбирате че съм видял как киното се е развивало. До сега когато ефектите преобладават. След толкова много филми, съм развил нещо като усет, щом видя, прочета инфото, вече имам усещане дали ще е хубав. Но забележете не прибързвам, защото обичам да бъда изненадван и дори и когато нещо ми казва "филма няма да е хубав" аз го гледам и си вадя преценка на базата на сами филм и как съм се почувствам по време а гледането, оценявайки и степента на историята и дали има дълбочина. И ПРЕЗ ЦЯЛОТО ТОВА ВРЕМЕ, НИТО ВЕДНЪЖ НЕ СЪМ НАПИСАЛ КРИТИКА ПОД ФИЛМ, ИЛИ КАКВОТО И ДА Е ДРУГО.


Пример:
ВСИЧКИ ЗНАЕМ "Аватар" :) Е, тоя филма така го критикуваха, пишеха бил глупав, бил нищо, не струвал, българите винаги така правят, първо оплюват. Когато влязох в киното, нямах никакви очаквания. А часове след филм, бях с широко отворени очи. Никога до тогава не бях гледал по-красив филм. С така прекрасна история. Че казвам ви, приска ми се филма да е реалност и наистина някъде там да има една планета "Пандора" с всичките и обитатели. И ако има, без да му мисля бих присъединил към такава цивилизация. Защото филма показа чистота на идеалите, морал, природа, човек свързан с природата. Какво по-добро има от това, представете си, да можеш да комуникираш с животните, с растенията, дори с друго човешко същество на ниво неврони и да усещаш каквото усеща. Като вид сливане! Би било удивително. И въпреки хилядите нападки за сините същества "нави" филма показа какво ние хората сме изгубили. Изгубили сме човешкото в себе си, като сме убили майката природа не къде да е, а в себе си. Затова ние хората не сме в хармония с нищо. В кино салона спомням си много се ядосах, защото около мен бяха насядали някакви които подиграваха филма и им беше смешно. А на мен не ми беше смешно, чувствах се одухотворен от великолепния смисъл на филма, защото филма предизвиква човешкото съзанние - трансцедентен е, към една по-висока съзнателност. Това не се разбра от повечето, а и нали е смислен и има призив към природа, чистота, невинност. Хората на порока, слабите умове го критикуваха. Те очакваха, безмислен филм с ред стрелба, тон кръв и секс и глупости.
Друг филм - "Прометей" скорошния :) Него също го плюха, тъпчеха и сега го тъпчат! Е за какво? Макар и аз да не съм съгласен с всичко в филма, ми харесва. Защото малко филми са така направени, а и си е интересен, как и какво ще се видят, какво ще им се случи и тнк. Личи се че са се потрудили хората, кой съм аз да критикуват труда им? Кои са другите да ги критикуват? Личното ми мнение - на който не му харесва филм, да се хване и сам да го направи, или на место много да знае, да е написал един сценарии и даго е пратил/а на Холивуд преди започване на заснемането на филма, нали? Доста глупаво е да се критикува нещо в което не си вложил нищо, пък и особено ако никога нищо не си направил/а. На който каквото му харесва, а каквото не, може просто да го подмине.

И така... ХОРА ГЛЕДАЙТЕ ФИЛМИ И НЕ СЕ ВЛИАИТЕ ОТ МНЕНИЕТО НА СЪМНИТЕЛНИ ЛИЦА. Имате ли възможност да се убедите какво е нещо, направете го. И се опитайте да мислите нестандартно, не всичко е в една кутия. Не бъдете еднокутийници :) Разчупете мисленето си и се освободете от очакване и предразсъдъци.


Оригинал. Ако имате профил в аск и ви прави впечатление, или сте съгласни, или ви допада, можете да харесате от тук :  http://ask.fm/winterfire/answer/1362697311