четвъртък, 25 април 2013 г.

За любовта, киното и Шекспир.

 Написаното е от преди месеци.

Поредното безсъние ме подгони. Разглеждах преобширните филмови каталози на zamunda и arenabg дълбоко умислен какво ми се гледа! Твърде много филми съм гледал, де що хубаво има почти всичко съм изгледал. Връщах се назад в мислите си, какво интересно не съм гледал от много отдавна :) През ума ми прескачаха  Шекспировите пиеси и възторжен нададох възглас "- Ами да, Шекспир, но какво?". Превъртях мислено лентите на няколко изгледани филма по пиесите му и... "- О...ЕВРИКА (:" Ама разбира се, "Ромео и Жулиета" :) Вярно че пиесата я знам изключително дейстално, гледал съм филми, но по-старите :) Реших да изгледам последно направената версия с Леонардо ди Каприо. Дали съм го бях гледал, да, но преди цели 7-8 години! :) А филма е велик! И според мен, НАЙ-КРАСИВО И ЗАБАВНО пресъздадения филм по-пиесата :)

"Romeo and Juliet" 1996 :)
 http://www.imdb.com/title/tt0117509/

Не мисля че е чак идеален, защото началото е тривиално. И в стил на 90-те с разните екшънски истории, но е зареден с една стабилна идилия за съвремието и мястото на любовта (или по точно Шекспировото виждане за любов) в сегашния стандарт на живот :) Не мога да скрия, на някои моменти от филма се скъсах от смях. Обаче си е доста наситен и пъстър от към сцени!... А на други моменти се захласвах по прекрасната и неуписуемо зараждаща се любов между Ромео и Жулиета :) Изключително затрогнат бях от кулминацията на срещата им на маскения бал! Мига когато той и тя се загледаха през аквариума, адски сладко =)

Имаше много преувеличения, но аз си обяснявам разминаванията с действителността във простичното, че че филма от части е пародия на живота :) Сценаристите са искали да посочат една от главните нишки в творбата на Шекспир, а именно че през очите на любовта всички които не са любени са глупаци или луди! :D Вероятно затова приятелите и колектива около Ромео и Жулиета, бяха крайно луди до границите на ненормалност хора, обладани от желание на мъст, гняв, омраза и егоизъм! Хора които рискуваха живота си за глупости! Докато двамата любени рискуваха живота си заради нещо висше и истинско - ЛЮБОВТА СИ :) Няма думи които да изразят такава изпълваща любов! Нито дори емоция близка нам! И края така е тъжен, че остава те без дъх, без мисъл!... Спомням си когато за пръв път четох пиесата, края ме натъжи много и предизвика в мен дори сълзи :) Искаше ми се Ромео да не бърза, да почака налюдавайки я в белия и копринен сън, а тя да се събуди и да избягат заедно, не е важно къде, просто да бъдат щастливи! :) А в филма, края ме заплени! Очите ми преди 7 и нещо години, бяха отразили филма различно от както го видях отново! :) Очите ми се натъжиха в първата секунда-две щом той изпи отровата. Но погледа ми се промени! Видях че тъгата няма място при тях, защото заедно поемат на дългия път. Защото прекъсват времето си, но един до друг със утехата на любовта си! И всичко което остава след тях е МИР, ХАРМОНИЯ, ЕДИНСТВО, ЛЮБОВ :)


 Оригинал. Ако имате профил в аск и ви прави впечатление, или сте съгласни, или ви допада, можете да харесате от тук :  http://ask.fm/winterfire/answer/1362308959